Magyar Nemzeti Kapcsolattartó Pont feladata
A Nemzeti Kapcsolattartó Pontok (NKP) feladata az Irányelvek érvényesülésének előmozdítása a láthatóság, elérhetőség, átláthatóság és elszámoltathatóság alapvető kritériumai szerint, megfelelve az NKP-k funkcionális egyenértékűségének.
Fő tevékenységeik:
- az Irányelvek népszerűsítése
- az Irányelvekkel kapcsolatos kérdések megválaszolása és
- hozzájárulás az Irányelvek feltételezett megsértéséből eredő konfliktusok, ill. panaszos esetek megoldásához.
Az NKP-knak keresniük szükséges a társadalmi partnerek (üzleti közösség, munkavállalói szervezetek, civil szervezetek és más érintettek) támogatását.
Képesnek kell lenniük elfogulatlanul és hatékonyan kezelni az Irányelvek alá tartozó széles tárgykört, miközben kormányuk felé is elszámoltathatóan kell működniük.
Munkájuk során kapcsolatot tartanak más országok Nemzeti Kapcsolattartó Pontjaival és az OECD Beruházási Bizottságával. Szükség esetén a tagállamok és azok Nemzeti Kapcsolattartó Pontjai együttműködnek minden, az Irányelvekre vonatkozó és a tevékenységüket érintő ügyben.
A Nemzeti Kapcsolattartó Pontok tevékenységükről évente jelentést készítenek a Beruházási Bizottság részére.
A Magyar Nemzeti Kapcsolattartó Pont működését a Kormány 245/2017. (VIII.29.) Korm. rendelete szabályozza, amely a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) Multinacionális vállalatokra vonatkozó irányelveiről szóló, 2011. május 25-én módosított C(2000)96/FINAL tanácsi határozatának kihirdetéséről és az OECD Multinacionális vállalatokra vonatkozó irányelvek alapján a Magyar Nemzeti Kapcsolattartó Pont létrehozásáról rendelkezik.